Despre sistemul de invatamant infect.

Suntem un sistem care se bazeaza pe ideea de memorare. Cu cat bagi in tine cat mai multa informatie in timpul cel mai scurt cu atat esti cel mai destept ( asta spun unii). Eu as spune ca se numeste prostie. Sistemul de invatamant ne pregateste pentru viata? Ne arata drumul cu adevarat? Ce ne place sa facem? Ce SIMTIM ca trebuie sa facem in viata? Unde ne este locul? Imi pare atat de rau ca verbul „ a simti” incepe din ce in ce sa fie uitat. Sistemul doreste sa construiasca mase de oameni inundati de informatii, dar care nu simt. Roboti in devenire, asta vom ajunge, dar acesta este cu totul alt subiect.

Sa revenim la acest sistem inapt sa ne formeze caracterul. Invatam si ne chiunim sa memoram niste materii, lectii, carti, eseuri care un ne vor folosi absolut deloc in viata ( poate doar o sa ne prosteasca si mai rau). De exemplu, daca trecem putin prin materia de bac la romana vom observa ca, in secolul XXI, cand tehnologia este in plina floare noi despre ce invatam? Despre tarani, pamant, avere, puterea banului, crime, limbaj neadecvat, mentalitati gresite, idei preconcepute, promovandu-se ideea de om fara principii,egoist,inapt, care merge prin viata fara a evolua. Mai mult de atat, sistemul infect ne obliga practic sa visam si noaptea aceste lucruri care sunt cu totul nefolositoare pentru ce? Pentru a avea o diploma. Se promoveaza prostia, suntem cu totii prosti cu diplome. Eu am teancuri de diplome, dar le-am aruncat intr-un colt ( nici macar nu mai stiu pe unde sunt) si le-am lasat acolo. La ce imi folosesc? Cu ce ma ajuta? Cand o sa vorbesc cu un om o sa ii arat „Uite eu am diploma in comunicare si PR!”. Nu, nu imi vor folosi la nimic,nu ma vor reprezenta. In loc sa avem materii care sa ne dezvolte intradevar si sa ne mai lumineze( macar putin ca sasa suntem cazuti in groapa de mult timp), noi invatam ca A l-a omorat pe Y ( in detaliu chiar ) si ca B are patima avutiei si este un escroc si un egoist, si ca C este mare smecher si a inselat-o pe W, care a mai facut si un copil necasatorita si probabil copilul i-a murit la scurt timp. Nu pot sa pricep. Se promoveaza incultura si prostia si noi chiar trebuie sa invatam despre aceste lucruri. De fapt, pot sa pricep. Ei nu doresc ca noi sa evoluam pentru a putea sa creeze marionete gata de manipulat. Si cand spun „EI” va las pe voi sa va ganditi la cine ma refer.

Sa ne folosim putin imaginatia. Ce spuneti sa avem la liceu/ scoala generala/ facultate chiar ore/ cursuri despre : INTELIGENTA EMOTIONALA

TIPURI DE CARACTERE/ CUM SA NE CUNOASTEM CAT MAI BINE

TESTE DE PERSONALITATE

PUTEREA CONVINGERII

CUM SA TE COMPORTI CORECT IN SOCIETATE

GESTIONAREA RESURSELOR (si nu ma refer doar ma cele financiare)

ENERGII/ PUTEREA SPIRITUALA

PARAPSIHOLOGIE

UN CURS DESPRE ADEVARATELE VALORI

DESPRE CEI 7 ANI DE ACASA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

CUM SA VORBESTI IN PUBLIC

EVOLUTIE

Si multe multe altele. Cum suna? A, da. Suna ireal.

Ganditi-va daca luam o clasa de a V-a si ii formam punand bazele (treapta cu treapta) unui caracter solid in urma acestor ore, acea generatie va stii ce inseamna lupta, puterea, moralitatea si respectul. Incearca sa schimbi tu ideile unui om de 60 de ani. Poti? Cu greu, aproape imposibil. Incearca sa formezi un copil oferindu-i mediul de care are nevoie si o sa observi schimbarea. Generatiile se formeaza de micute. Nu sunt contra invatatului. Din contra sunt pro cultura si dezvoltare in toate domeniile posibile. Eu sunt contra sistemului infect in care noi ne vom creste copilasii. Macar materia de limba romana ar putea fi putin modificata, modernizata, actualizata. Liceul nu ne formeaza, doar ne indobitoceste. Este crud, dar adevarat. O persoana care nu se cunoaste, care este vulnerabila imediat va intra in gloata de prostie care duhneste pe holurile liceului. Imi este frica sa ma gandesc ca eu imi voi educa intr-un mediu copilul, iar scoala/liceul il va prosti. Ma uit la generatiile din urma, boboceii micuti care vin si nu ma mai regasesc. Oh, Doamne cat de mult pret se pune pe exterior, pe trup, pe carcasa, pe materie. Sufletul? Unde e sufletul? Si ne intoarcem la verbul „a simti”.

Sincer, imi este frica de ziua in care nu ma vor mai misca lucrurile care mi se par anormale. Imi este frica de ziua in care anormalul sa mi se para normal. Este greu sa fii cum trebuie, sa iti menti coloana vertebrala intr-o lume in care prostia, barfa, invidia, egoul predomina. Imi este frica de ziua cand nu o sa mai simt. Sper din tot sufletul ca acea zi sa nu  vina niciodata.

Reclame

5 gânduri despre „Despre sistemul de invatamant infect.”

  1. Sunt de acord cu schimbarea sistemului de invatamant si modificarea accentului pus pe memorare. Am o observatie insa: din literatura universala sau chiar si cea romaneasca poti invata mult mai multe,nu doar despre actiunea prezentata ( X l-a omorat pe Y si A e smecher si a inselat-o pe W). Exista un substrat, este o experienta de viata in final. Beletristica are rolul ei.

    1. Foarte multe persoane nu reusesc sa ajunga la acest substrat. Noua nu ni se prezinta „Uite, X a facut asa si asa, tu nu trebuie sa faci, nu este corect, nu este moral”. Noua ni se prezinta ” Cititi opera, faceti rezumatul, ce ati inteles din ea?”. Si cam atat.

  2. Un comentariu lung, sper sa nu se plictiseasca lumea.

    Sunt trecut prin sistemul descris de tine, si nu pot sa fiu de acord cu ce spui tu. Sunt de acord ca e aiurea sistemul de invatamant, dar ce ai scris tu e de o inconstienta crasa, si iti voi argumenta de ce. O sa ma leg mai mult de educatia la nivel de liceu. A considera gimnaziul pentru ce mentionezi tu e complet absurd, prin simplul motiv ca elevii nu sunt in stare sa inteleaga conceptele respective.

    1. Limba romana. In liceu, se studiaza Literatura Romana. Asta inseamna toate curentele si perioadele de cand s-au inceput scrierile (Neculce cu Letopisetul) pana la zilele noastre (Cartarescu – Poemul Chiuvetei). E de datoria ta ca roman (accentuez: datoria) sa cunosti macar intr-o mica masura literatura propriului tau popor. In primul rand pentru cultura ta generala, apoi pentru ca sa stii sa faci ce ei nu au reusit sa faca. Asta ca tot te-ai legat de Ion. Care apropos, e un roman care pune in evidenta societatea romaneasca din respectiva perioada si valorile care erau atunci importante. (Da, atunci era mult mai important sa ai avutie decat sa ai o sotie frumoasa. De fapt. si acum e cam la fel, doar ca s-au schimbat sexurile, dar asta e alta poveste).
    Si daca tot am zis de datorie, cam asta se intampla in orice tara cu un sistem de educatie decent.
    2. Liceul te pregateste pentru viata. Asta e complet adevarat. Eu nu cred ca mai mult de 25% din liceeni stiu exact ce vor sa devina in momentu in care aplica la un liceu. Dovada stau fostii mei colegi de liceu, care au terminat mate info intensiv, si s-au imprastiat care pe unde : ASE, Teatru, Arhitectura, Fizica, Sport, etc. Doar vreo 3 oameni din 30 am continuat sa studiem informatica. Concluzia pe care o trag eu de aici este ca oamenii care au mers pe alte cai s-au hotarat in timpul liceului, studiind diverse materii (inclusiv Literatura Romana, daca tot am mentionat de ea). Ca unora li s-a parut greu liceul, si poate de asta au ales sa continue sa studieze un ASE sau un Sport, asta e adevarat. Dar sa spui ca liceul nu te ajuta in viata e complet gresit. Liceul iti ofera varietatea de materii si astfel iti poti da seama ce iti place mai mult si ce iti doresti sa urmezi. Si mai are un rol liceul asta, si anume sa iti umple capul cu lucruri de cultura generala. Iti garantez ca daca tu te consideri intelectual si, intr-un cerc de intelectuali, se discuta despre Ion sau Morometii, si tu nu stii ca unu e scris de Rebreanu si celalalt de Preda, sau doua trei scene din carte, grupul te va exclude si probabil se va distra pe seama ta. Eu cel putin asa as face. Acuma modul in care se premiaza cu note activitatea la liceu e un pic pagubos, acolo s-ar putea umbla. Dar in alte parti e bine asa cum e acum. Si o spune cineva care cunoaste o gramada de liceeni.
    3. Materiile alea enumerate de tine. Majoritatea sunt de domeniul psihologiei. O sa incerc sa le iau pe rand.
    INTELIGENTA EMOTIONALA
    Asta e o parte a inteligentei care se studiaza in cadrul unei facultati de psihologie. Nu e de nici o culoare treaba unui profesor de liceu sa predea asa ceva unor fete care abia au trecut de pubertate (care presupune, printre altele, si schimbari drastice la nivel psihologic si emotional). Iar pentru baietii care abia intra in pubertate, cu ei ce sa lucrezi la nivel emotional? Cred ca intelegi ce vreau sa spun.

    TIPURI DE CARACTERE/ CUM SA NE CUNOASTEM CAT MAI BINE
    Rolul acesta il are psihologul scolii. Sunt sigur ca ati avut si voi parte de vizite ale psihologului in care va dadeau teste de inteligenta si de personalitate, urmand ca apoi sa va cheme personal in cabinet sa va explice ce si cum. Eu am avut, iar in lege scrie ca fiecare scoala trebuie sa aiba un psiholog si un cabinet pentru acesta. Ma gandesc ca nu se pune problema sa lipseasca psihologul din liceul tau.

    TESTE DE PERSONALITATE
    Vezi mai sus.

    PUTEREA CONVINGERII
    Si asta se studiaza la facultatea de psihologie. E un domeniu foarte particularizat care eventual s-ar putea studia intr-un liceu de profil, dar nu intr-un liceu teoretic.

    CUM SA TE COMPORTI CORECT IN SOCIETATE
    Aici intra educatia parintilor si cei 7 ani de-acasa. Banuiesc ca in liceu toata lumea sta acasa cu parintii. Desigur sunt cei care vin de departe si stau in internate, dar la o adica aspectul acesta se invata de obicei inainte sa intri in liceu.

    GESTIONAREA RESURSELOR (si nu ma refer doar ma cele financiare)
    Eu nu stiu exact la ce resurse te referi tu, mi se pare foarte vag. Gestionarea timpului? Ai avut 8 ani de scoala sa inveti cum sa te descurci cu temele si timpul liber. Banuiesc ca de caiete/carti nu se pune problema.

    ENERGII/ PUTEREA SPIRITUALA
    Asta e deja SF in ceea ce priveste educatia la nivel de liceu. Daca ai un hobby sa studiezi laturile spirituale, o poti face acasa, singura.

    PARAPSIHOLOGIE
    Vezi ideea anterioara.

    UN CURS DESPRE ADEVARATELE VALORI
    Sunt dezvoltate in educatia de acasa. Desigur, se pot schimba in perioada de pubertate, dar principiile raman teoretic aceleasi. Pot fi oameni care vor cu tot dinadinsul sa fie la fel ca „gasca”, sa injure, sa scuipe pe jos, sa plescaie guma in gura sau mai stiu eu ce, dar astea se vor corecta ulterior, cand maturziarea persoanei intra pe ultima suta de metri. Mai sunt si cocalari si pitzipoance, asta e, trebuie sa traim cu ei, dar eu ma gandesc ca nu la ei te referai cand ai scris articolul.

    DESPRE CEI 7 ANI DE ACASA !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dupa cum ai scris si tu, sunt acasa, nu la scoala.

    CUM SA VORBESTI IN PUBLIC
    Asta e un aspect care chiar mi-ar fi placut sa il fi studiat in liceu. Aici sunt, fara discutie, de acord cu tine.

    EVOLUTIE
    Darwin? Asta faci la biologie. La genetica printr-a 11-a am studiat darwinismul, daca imi amintesc eu bine. Daca nu te referi la asta, la ce fel de evolutie te referi?

    As mai adauga, daca imi permiti, doua alte materii. In primul rand, invatatul de a invata. Asta trebuie fara discutie sa intre in programa scolara, daca nu ca materie separata, macar la orele de dirigentie. Unii chiar nu stiu sa invete latfel decat sa toceasca, apoi uita ce au memorat si nu raman cu nimic. Exista si alte stiluri de a invata, si in liceu ar fi extrem de utila o astfel de materie. In al doilea rand, educatia sexuala. E momentul cel mai potrivit, din punctul de vedere al maturitatii organismului, sa fie predata aceasta materie. La fete chiar dintr-a 9-a, a 10-a. La baieti mai tarziu, organismul lor fiind inca in dezvoltare.

    4. Boboceii
    Aici e o problema mai profunda. Parintii foarte tineri ai acestora, sunt in trend cu tehnologia. Cei bogati le cumpara copilasilor smartphone-uri, tablete, etc. Ceilalti vor si ei, desigur, daca vad la altii. Se pune foarte mult pret acest exterior, pe care il mentionezi si tu, dar nu e vina copiilor, ci a parintilor ca ii invata in respectivul fel. Iti garantez eu ca daca vei avea copii si ii vei lasa afara sa se joace cu vecinii in loc sa le iei tablete, nu vor ajunge ca dobitocii ce umbla prin licee la ora actuala. Aia au fost crescuti prost, prea putin de parinti, cat de anturajele lor. Datoria parintilor e sa aiba grija de copiii lor cel putin pana la varsta de 18 ani si sa ia masuri cand ceva nu e in regula, si in liceu, fara discutie, multe nu sunt in regula.

    Concluzia mea e urmatoarea : da, trebuie schimbat ceva, dar sistemul de educatie mi se pare suficient de decent. Daca ai sti la nivel de student sau licentiat cat trag recrutorii din firmele din straintate de tine, ai fi surprinsa. Stainii sunt praf pe langa noi la cunostinte si priceperi. Din afara suntem considerati foarte capabili si apti. Dobitocii mentionati de tine vor ajunge probabil culegatori de capsuni, maturatori de strada sau colectori de tomberoane. Nu e nicio problema, avem nevoie si de astfel de oameni. A, ca nu au fost in stare sa invete? Eu gandesc in felul urmator : nu exista oameni prosti, doar oameni lenesi. Daca nu iti spun parintii ca pentru tine inveti, si nu pentru ei sau pentru profesori, si tu nu esti cat de cat convins de asta, o sa ajungi ca dobitocii.
    Cam asta am avut de spus. O seara placuta!

    1. Si cine te va opri pe strada sa iti spuna ” Ia zi 10 personaje din opera Z.”? Problema noastra nu este informatia! Pentru ca primim o groaza de informatie si nu ne ajuta la nimic, asta este ideea. Noi nu stim sa ne comportam in societate si de aici pornim cu stangul. Noi nu stim ce este corect si ce nu este. Cum spui tu ca ar trebui sa fie pe o parte sunt de acord ( sa asimilam la liceu cat mai multe, pentru ca stim sa facem diferenta dintre bine si rau, stim sa ne comportam, stim sa vorbim, avem cei 7 ani de acasa, iar dupa liceu mergem la o facultate si aprofundam). Corect. Acest sistem probabil acum cativa zeci de ani mergea, dar acum nu mai merge. Trebuie sa vedem realitatea. Ne loveste, este dura, dar este in fata noastra!. Vremurile s-au schimbat si ne-am modernizat. Ai fost contra la toate materiile propuse de mine pe ideea ca ori se studiaza in facultate, ori asta inseamna aprofundare acasa, singur. Eu cred ca fix pe materiile acelea se pune o baza solida, un caracter demn si moral. Degeaba ne baga pe gat opere nefolositoare daca noi avem un caracter infect. Ce vor ajunge oamenii care le bubuie capul de atata carte daca ei vor avea caractere murdare? Revin la ideea mea: vom ajunge roboti fara suflet. O seara placuta!

    2. Din nefericire nu cred ca ați întrebat vreodată vreun adolescent ce si dorește sa învețe,sa afle,sa cunoască. Nimeni nu i întreabă in școală daca le place ,daca înțeleg ceva din viață asta ,Nimeni nu încearcă sa afle ce le ar placea sa studieze, ce calități au,ce talente au ,ce vise au…nici macar ce părere au despre un subiect învățat in școală, Valoarea lor se măsoară doar in cantitatea de infirmație învățată pe de rost… Nimănui nu i pasa daca au înțeles ceva,daca si au format propria opinia asupra unui subiect. In schimb ,,,,pot lua un 2 la romană daca nu știu pe de rost numele capitolelor din romanul Ion.

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s